Eindelijk ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van evelynevanrossem - WaarBenJij.nu Eindelijk ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van evelynevanrossem - WaarBenJij.nu

Eindelijk !

Door: Evelyne

Blijf op de hoogte en volg

28 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Eindelijk was het zover ik mocht op de kinderafdeling beginnen. Maandag heb ik vooral weer geduld moeten hebben en gewacht. Een nieuwe afdeling betekent terug in het ontmoetingslokaal. Hier werden er dan nieuwe studenten ontvangen waarbij niet alles inorde was waardoor ik maar moest wachten tot het opgelost was. tegen 12 uur (ik zat er al van kwart voor 7) mocht ik dan eindelijk naar de afdeling. Daar hebben ze mij gedropt en zoek het maar uit. Al goe dat er een andere Belgische student was die mij heeft rondgeleid en de belangrijkste dingen getoond heeft. De kinderafdeling is ingedeeld in verschillende afdelingen. De jongens /meisjes dit is een afdeling waar dat de oudere kinderen liggen. Vanaf ongeveer 3 jaar. Dan de peuters/kleuters afdeling dit spreekt voor zich de peuters en kleuters. Ook baby's vanaf 28 dagen. De babykamer hier komen alle baby's die geboren zijn in een ander ziekenhuis, thuis of die na terugkeer naar huis ziek zijn geworden. De couveuse afdeling dat zijn alle kinderen die in dit ziekenhuis zijn geboren maar te vroeg geboren zijn en daardoor in couveuse moeten en dan heb je uiteindelijk nog de boxen hierin komen alle kinderen die in isolatie moeten.
De eerste week heb ik vooral op jongens/ meisjes en peuters/ kleuters gestaan. Het was deze week heel erg rustig maar wel leuk om erin te komen. Ik heb de tijd gehad om met de kinderen te spelen en de verpleegdossiers te leren kennen en in te vullen. Een opname van een kind begint vlot te gaan. Al is het hier een gewoonte dat je elke keer een schort aandoet als je een zaal binnen gaat in de gang hem weer uitschiet en dan de volgende zaal weer aandoet wat haat ik deze schort nu al !! Die is kei warm en alles behalve effectief. Als er snel iets moet gebeuren kan dit eigenlijk niet want je moet eerst uw schort aantrekken. Er wordt hier aan ouderparticipatie gedaan maar voor veel ouders is dit niet mogelijk doordat er maar 1 kamer is waar ouders kunnen inslapen en die gebruiken ze vooral als de kinderen kritiek zijn. dus moeten veel ouders vaak van ver komen en kunnen ze vaak pas laat komen. Ik vind het niet erg heb je meer om jezelf mee bezig te houden maar voor de kinderen vaak moeilijk. Ook heb ik deze week grote ogen getrokken dat kinderen van 3 jaar nog borstvoeding krijgen wat hier niet heel abnormaal is. Ook had ik het erg moeilijk met de manier hoe ze brandwonden verzorgde zo anders dan bij ons.
Vorig weekend ben ik met Eef naar de cinema geweest hier kwamen we al snel achter dat we het internet niet mochten vertrouwen. De film die we gingen zien speelde ze pas veel later en de film die we wouwen zien was volgens internet nog niet uit en speelde ze blijkbaar toch wel. Dus zijn we cinderella gaan zien. met overheerlijke popcorn die overgoten werd met karamel. Dan hebben we nog een beetje op Hermittage Mall rondgelopen. Dit is een winkelcentrum waar de cinema bij ligt om tegen de avond naar huis te fietsen. Het was een gezellige dag.
Tot de volgend XOXO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2015

The last one

01 Mei 2015

nog 1 weekje

28 April 2015

Een beetje laat

18 April 2015

Nog maar 3 weken te gaan

11 April 2015

weeral een week verder !

Actief sinds 17 Feb. 2015
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 3362

Voorgaande reizen:

17 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: