weeral een week verder ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van evelynevanrossem - WaarBenJij.nu weeral een week verder ! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van evelynevanrossem - WaarBenJij.nu

weeral een week verder !

Door: Evelyne

11 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Vorig weekend zijn we op vrijdag gaan karaoke zingen. Op begin was er niemand waardoor we ons al een beetje konden voorbereiden en op ons eigen wat konden zingen. Na een uurtje werd het een gezellige drukte met mensen van Suriname zelf. De zangkunsten waren natuurlijk veel beter dan de onze maar daar hebben we ons niet door laten tegenhouden. Wij hebben ook gewoon gezongen en dat vonden ze ook wel leuk dat we gewoon meededen met iedereen. De rest van het weekend hebben we vooral voor het school gewerkt. Maandag was het paasmaandag maar ik ben toch gaan werken, anders komen we niet aan de uren ;-). Het was heel erg rustig bijna alle kinderen waren naar huis voor het paasweekend. Op de babykamer lagen natuurlijk nog wel alle baby's want ze kunnen moeilijk met couveuse en al naar huis. Dus stond ik terug op de babykamer. Deze week heb ik veel gedaan ontslagen klaarmaken, nieuwe opnames klaarmaken en aannemen. Dit moet natuurlijk altijd snel gaan. De baby's komen vaak aan zonder couveuse en moeten zo snel mogelijk de couveuse in maar er moeten natuurlijk ook bepaalde parameters genomen worden. Het moet dus redelijk snel gaan (al is snel iets wat ze hier niet echt kennen). Verder heb ik mee de dokter visite gedaan en als de dokter in de babykamer kwam deze geholpen en gezegd wat er juist met de baby's was. Het was een leerzame week waar ik veel heb kunnen doen. De laatste dag op stage was vooral emotioneel een zware dag. Er kwamen 2 prematuren binnen die 29 weken en 29 weken en 6 dagen waren. De baby van 29 weken was heel erg slecht waardoor de familie binnen mocht op IC en de dokter het slechte nieuws vertelde. Dan is er ook familie gekomen. Wonder na wonder is deze baby beter geworden en was deze stabiel na een bloedname en goede waardes in het bloed was de hoop toch al een beetje groter. De baby van 29weken en 6 dagen was stabiel, maar na een tijdje was zijn saturatie niet goed en moest hij ook naar IC hier ook ouders bij gehaald en slecht nieuws gesprek. Het was een rommelige emotionele bedoeling. Normaal ging de baby van 29 weken overgeplaatst worden naar een ander ziekenhuis waar ze sneller konden ingrijpen als er iets mis ging en beter konden opvolgen. Maar aangezien deze stabiel was nu wilden ze graag de andere baby transfereren. Ik ben benieuwd hoe het met de baby's gaat aangezien ik ze niet meer gezien heb na donderdag. Hopelijk is maandag alles inorde met ze en zijn ze nog stabiel. Donderdag zijn we 's avonds met een feestbus naar havana geweest. Het was een gezellige avond met veel Hollanders en Belgen. Nu vertrekken we op weekend waar jullie volgende week alles over te horen krijgen.