week 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van evelynevanrossem - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van evelynevanrossem - WaarBenJij.nu

week 2

Door: Evelyne

12 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Nu de eerste angst weg is gevallen en het al een beetje gewoonte is geworden ga week 2 in. De eerste keer een kraamzorg is achter rug, de eerste keer vrouwen dat moeten bevallen ondersteunen , de eerste keer medicijnen klaar zetten ( dat hier best vreemd is ) alle eerste keren zijn acht de rug. Nu begin je ook een beetje in hun tempo te komen ( wat heel erg traag is ). Nu geduld mijn beste eigenschap is geworden ( wat je heel de dag moet hebben) ook het spontane groeten tegen iedereen op alle plaatsen begin ik al gewoon te worden ( ze gaan nogal vreemd kijken in Belgie). Mijn 2 de week is redelijk goed gegaan. Ze beginnen mij meer en meer te vertrouwen en ik krijg meer en meer verantwoordelijkheden. Ook h verplegend team is minder argwanend en zijn veel zachtaardiger geworden. Deze week heb ik ook vooral genoten van de diversiteit van mensen en vooral van de baby's Bruine, witte, gele, mengelingen alle soort baby's. Al blijf ik de jonge leeftijd op afdeling moeilijk vinden. Kinderen zijn het soms nog echt geen vrouwen. Het komt hier toch veel voor. Maar de patienten zijn heel lief en vriendelijk, en hebben vaak vragen over ons land. Ook zingen ze op de afdeling elk dag psalmen, ik word er best wel goed in:-) ze zijn ook erg toegewijd naar het gebed toe( af en toe lachwekkend). Maar ik begin mijne draai te vinden. Tot de volgende
Groetjes XOXO Evelyne

• 13 Maart 2015 - 00:12